- Dobro došli - Welcome - Добро пожаловать - Accueil - Benvenuto - Bienvenida - Добредојдовте - Välkommen - Velkommen - Ласкаво просимо - Powitanie - Welkom - Bun venit - Boas vindas - Добре дошъл - 歓迎 - ברוך הבא - I mirëpritur -

3D KOMJUTERSKA ANIMACIJA





Piše: bruja

Pojavom komjutora počela je era komjutorske animacije. Prvo; stidljivo, dosta kruto, siromašno i kratko, a poslije; sve bolje, vjernije, prirodnije, uvjerljivije, pa čak i jeftinije. Veliki komjutori zamjenjeni su manjim. Radne stanice, do tad jedine koje su bile u stanju da izradjuju komjutorske animacije isuviše skupe koštale su više hiljada dolara, ustupile su mjesto običnim PC računarima i boljim softverima, pa danas svaki komjutor bolje opremljen; grafičkim procesorom, uz malo više RAM memorije može da renderiše kvalitetnu i brzu komjutorsku animaciju. Prvo su se pojavili mali kućni računari; "Comodore 64", "Atari", a posebno "Amiga" koji su sa programima: "Videoscape", "Deluxe Paint" i "Real 3D" bili nosioci pionirskog rada na komjutorskoj animaciji.
Za razliku od klasične animacije komjutorska animacija je kompleksnija složenija, ali je primjenljivija efikasnija i bolja u svim oblastima. Sve što zaželimo komjutorskom animacijom možemo dočarati, pa je taj oblik animacije  zastupljen u gradjevinarstvu, školstvu, umjetnosti, nauci, vojnoj industriji i gotovo da nema oblasti gdje nije potrebna.


Modeling in Rhino, rendering in VRay



Modeling in Rhino, rendering in Brazil

        Modeling in Rhino, rendering in 3DMAX
Komjuterskim metodom "ray tracing postiže se visok stepen vizualnog realizma

Osnovna razlika izmedju klasične animacije-crtanog filma i komjuterske je što se kod klasične animacije ručno slike crtaju, slažu i kamerom snimaju, a komjutorskom animacijom modeliraju likovi-objekti, te na "žičani" model "ljepe" teksture i naredbom pomjeraju-animiraju objekti animacije.


















Evo jedan primjer kako to izgleda; žičani model, animacija i na kraju tekstura.


Danas postoje izuzetno moćni programi za to: "Maya" ili "3D Max" pravi profesionalni programi koji se koriste u filmskoj industriji, a kad je industrijski dizajn u pitanju onda je Catia "vladar" tog područja. (Catia je ogroman i složen program za sve tipove industrijskog rada, od proračuna, planiranja, dizajna odabira matrijala itd.) 
Naravno da rad na komjutorskoj animaciji nije ni malo jednostavan, potrebano je znanje programa za animaciju, ali; najvažnije je znati animirati. Dobar crtač ne mora značiti i dobar animator, a slab crtač, može biti sjajan animator. Za neke malo čudno; ali je tako. Idealan spoj bi bio; biti talentavan i znati i jedno i drugo, pa i modelirati. Bez obzira da li radi na klasičnoj animaciji ili komjuterskoj dobar animator mora imati istančan osjećaj za vrijeme - timing, a "plastičnost pokreta" ne treba posebno naglašavati. Bez toga ne može biti dobar animator. 
Pomalo djeluje obeshrabljujuće, ali pojednostavljeno rečeno; izgleda baš tako.
Eto; to bi bile osnovne informacije o komjutorskoj animaciji, koje nećete naći na Internetu.

Komjuterska animacija koja je "uzburkala" svijet.




Ovo je jedna od novih Diznijevih 3D animacija 
             iz Pixar departmana.


Kod nekih animacija kao što je "AVATAR", korišćeni su ljudski pokreti i glumcima na zglobove ruku, nogu i djelove lica postavljani, osjetljivi senzori; spojeni na žičani model u komjuteru, koji je imao takve tačkice na istim mjestima svoje površine, te vjerno prenešeni pokreti glumaca kao i izrazi lica. Takav oblik animacije daje dobar i vjeran, efekat prirodnog kretanja likova, ali; ne smatram ga previše umjetničkim. Upravo gledate takvu jednu animaciju, gdje su pokreti prenešeni sa glumaca.





No comments:

Post a Comment